Kommunedirektørstillingen ble lyst ut i høst og det var 5 søkere til stillingen. Ansettelsesutvalget har hatt ekstern bistand på deler av rekrutteringsprosessen av Jobzone. Ansettelsesutvalget har bestått av ordfører Jan-Eirik Nordahl, formannskapsmedlem Espen Estensen, hovedtillitsvalgte Mona Berg Jenssen fra Fagforbundet og Ole Martin Haug fra Utdanningsforbundet. I tillegg har personalsjef Monica Mikkelsen deltatt fra administrasjon.

Truls Meyer ble av ansettelsesutvalget innstilt som beste og ønsket kandidat til stillingen.

Truls Meyer er 47 år og bosatt i Finnfjordbotn. Meyer har solid ledererfaring og har sin bakgrunn fra skoleverket. Meyer har lang fartstid i Sørreisa kommune. Han har i dag stillingen som kommunalsjef for oppvekst i Sørreisa kommune, en stilling han har hatt i snart 10 år. Han har også i denne perioden vært konstituert som rådmann i 2021 og har vært stedfortreder for kommunedirektøren siden 2022.

For mer informasjon:

Kontakt ordfører Jan-Eirik Nordahl, tlf. 975 17 103